The Ark i Växjö '10

















Igår var jag och kolla på The Ark som spelade på stortorget i Växjö. Jag var där även sommaren '06 då de också hade gratiskonsert och jag kan lugnt säga att de fortfarande håller standarden för Sveriges bästa liveband. Jag tycker fortfarande att de har samma glöd som för 20 år sedan !

Ola Salo - en man med sjukt mycket utstrålning och energi. Jag förstår knappt hur han orkar flänga runt på scenen så mycket ! Och alla dessa klädombyten och outfits... Jag skulle inte ha något emot att ha Ola Salo som skräddare, fast han skulle nog få tona ner det lite i så fall :)

The Arks texter och musik är det något speciellt med. De är skrivna från hjärtat och de är inte gjorde bara "för att". Deras genombrottslåt "Let your body decide" är så grym och de har fortsatt leverera hitlåtar som går rakt in i hjärtat år efter år.

Jag hoppas innerligt att The Ark kommer tillbaka till Växjö snart och om inte så åker jag till dem. För som de sjunger "calleth you, cometh I"

Dhanii <3 The Ark


Kommentarer
Lorena säger:

fina ni är!

2010-08-07 | 09:44:18
Bloggadress: http://lorenasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback