Julafton




Julafton var helt magisk. Framför allt för att den var vit ! Älskar snön.
Jag och Wille  åkte först till stallet där jag lämnade över en julklapp till Linda och en till familjen. De blev jätteglada och jag var full av energi när jag åkte. Älskar att ge bort presenter och se hur de blir glada av få dem.
Efter stallet bar det av till Alvesta där vi åt oerhört gott; älgkött, julkorv, brunkål och framför allt dopp i grytan :) Mums !
Sen var jag tvungen att slå in Lollos present då jag inte hunnit med det innan. Sen var kl tre helt plötsligt och då bänkade vi oss framför Kalle Anka så klart ! Hade gärna velat ta en titt på Anna Anka, men har inte trean hemma. Var det någon som gjorde det och kan berätta några smaskiga detaljer?
Efter Kalle var det fika med sex st olika smarriga kakor, bla kärleksmums (eller mockarutor som jag brukar kalla dem). Oerhört gott !
Sen var det julklappsutdelning ! Alltid lika trevligt, tycker fortfarande om att få paket :) Jag fick många fina saker som jag är oerhört tacksam över !

Efter julen i Alvesta åkte vi ut på landet till Willes syster och firade lite jul där med. Fikade gott (igen!) och öppnade paket. Sen lekte jag med den lille Alexander innan vi bar av oss till kyrkan för midnattsmässa. Egentligen var jag alldeles för trött för det, men ville så gärna höra Helle sjunga. Det var riktigt mysigt att lyssna på mässan.

Sen åkte vi hem och la oss och vi somnade direkt efter denna roliga underbara dag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback