Vårkänslor




Underbara dag ! Vaknade upp av att solen sken i ansiktet och det finns ju inget bättre sätt att vakna på :) Skuttade upp ur sängen och kolla ut; klarblå himmel <3

Visste ni att när solstrålarna når ögats näthinna bildas ett stresshormon vilket gör att vi vaknar lättare? Och när solen går ner och det blir mörkt reagerar kroppen att det är dags att sova. Inte konstigt att det är så mycket lättare att gå upp på sommaren eller att man vill ligga kvar i sängen under vinterahalvåret !

Idag ska jag njuta av solen ! Är helt ledig idag och jag sprudlar av energi, kan inte vänta på att få komma ut. Jag har inga brådskande ärenden som tar upp min tid, ingen jobb och lägenheten städade jag igår. Endast tvätt idag, men det sköter ju maskinen ;) Så idag blir det att ut med vovven i det fina vädret, sen ska jag rida och träna. Tror jag ska ut i skogen och skrika mitt vårskri också !

Vad ska ni göra denna underbart soliga dag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback