"Dörrarna stängs"

Nu är jag framme hos Malin och Emma i Stockholm, eller har varit här ett tag, men inte hunnit slå upp datorn förrän nu.
Tog flyget kl sex från Växjö, underbara Wille hämtade mig i stan och skjutsade dit mig. Eftersom jag slutade vid kl fem så hann jag inte sminka av mig innan jag skulle sätta mig på flyget så jag fick resa som om jag var värsta partydrottningen. När man är så mycket sminkad till vardags får man många blickar från folk och de har jag vant mig vid nu, men idag vid flygplatsen kändes det som om de tittade på mig för att de såg att jag var helt lost. Har inte "boardat" ett plan på 3 år, totalt glömt bort vilka steg man skulle gå igenom. Fast det var nog egentligen sminket som gjorde att de tittade så mycket på mig även denna gången :)

Men det gick bra och hela flygresan satt jag jämte en jättetrevlig man som jag snackade bort tiden med. Det gick riktigt fort att flyga och jag kunde vara säker på att vara framme i tid så det var skönt. Att notera till nästa gång är dock ett par öronproppar då planet dånade något helt sjukt!

Flygbussen till centralen tog 20 min och tunnelbanan skulle tagit ca 10 min till... om jag hade gått på rätt. Allt hade gått jättebra fram tills denna stunden. Frågade mig fram, skulle ta tunnelbanan mot Farsta, men de hänvisar mig till pendeltåget. Så jag sätter mig självklart på pendeltåget, men känner att det inte stämmer alls. Hoppar av vid Farsta och frågar mannen i luckan där istället och han visar vägen till tunnelbanan och äntligen var jag på rätt väg. Det blev inte jättelång omväg, men ändå. Lite skraj att det ska bli fel imorgon, men hoppas på det bästa :)

Tidig och lång dag imorgon, verkar som att jag kommer att få avsluta dagen med en modevisning, kul !

Hoppas ni har en mysig lill-lördag, nu blir de bingen (soffan)!

Sthlm t-bana.... ser ju faktiskt inte så farlig ut. Inte om man jämnför med Londons :)

Kommentarer
Veronica Vanglin säger:

Hej Dhanii!

Personligen så tycker jag att Santa Barbara är bra men det finns säkerligen bättre skolor närmare LA men då är dom ju även dyrare. Du får inte praktik via skolan men du kan ju alltid ta internships på egen hand. Ja, vi har haft tillfällen att jobba med större projekt. Jag hade ju en film i film festivalen i år som jag producerat och klippt. Jättekul!



Hoppas det hjälpte! Lycka till :) Love

2011-02-09 | 23:35:40
Bloggadress: http://veronicasb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback