2 mån kvar till Spanien!

Sängliggandes idag igen, försöker äta men inte så lätt när man har en halsmandel så stor som en tennisboll :/ Så jag är ganska seg idag.

Jag har ju berättat att jag har bokat resa till Spanien tillsammans med Milla och idag är de 2 mån kvar tills vi åker! =)=) Hur ska jag stå ut så länge :P

Tänkte berätta lite om resan!


Passet på bilden gäller inte längre och jag har gjort ett nytt, frågan är bara vart det ligger... Hrm, borde kanske undersöka saken på en gång, för det tar väl några veckor att få ett nytt?


Biljetterna
Självklart flyger vi ner till Spanien, rättare sagt till Malaga. Vi åker från Västerås och kommer hem till Skavsta (Nyköping). Har köpt våra biljetter över nätet, på Ryan Air. Tycker det är en jättebra sida om man känner att man kan vara lite flexibel med sina dagar man tänkt åka, vissa dagar är lite billigare än andra nämligen.

Flygbiljetter gick på 1377 ;- inkl alla skatter t o r. På Ryan Air visar de priset på biljetten utan skatter så ibland kan de bli dyrare än man tänkt. Men vi hade tur med vägen dit i alla fall, då var det inga skatter :)

För att komma till och från flygplatserna tar vi tåg och även flygbuss. Tillsammans med ALLA biljetter och resor gick det på 1950 ;- för mig. Billigt och bra tycker jag =)


Acausín från lägenheten

Boende
Vi ska bo i ett liten by som heter Acausín ca 2h från Malaga österut och ca 2 min från havet så den ligger uppe i bergen. Det är en jätteliten mysig by med kanske 300 inv. Alla husen är vita och gjorda i sten och sedan dekorerade med blommor på varje balkong. Byn är verkligen tagen ur en film!
Vi ska bo där för att min pappa äger en lägenhet där, en takvåning är det med jättefin utsikt och med två fina balkonger.
Min pappa ska faktiskt dit med sin spanska grupp, men de har hyrt två hus (de är 25 pers) med pool som vi tänkte besöka ofta :)


Sist vi var i Alcausín så red vi :)


Det ska bli så skönt att komma iväg, jag har inte varit utomlands på tre år (!!) så jag behöver det här :) Vi ska sola och bada framför allt, längtar som bara den. Ska även festa och nån shopping lär det också bli ;) Tänkte även ta en rundtur med bilen uppåt landet och besöka lite varma källor osv. Underbart, längtar som satan! Jag tänkte först åka själv om ingen ville med, men så klart tackar inte Milla nej till en utomlandsresa och jag är så glad för att hon ska med! Vi har alltid så roligt tillsammans på våra resor <3

Nu ska jag vila lite och dagdrömma om resan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback