Ridningen i veckan

... har det inte blivit så mycket med. Har inte hunnit tyvärr :/ Men i fredags så red jag bort till TRS och red med kusínen i ridhuset. På vägen dit var det soligt väder och superfint, älskar snön när jag sitter på hästryggen! Var tanken att vi skulle hoppa, men var så kalla så vi pallade inte. Blev endast ett litet sockerbitshinder. Trots det så tog Akira fart som fan och drog iväg. Blir så trött när hon ska vara så överladdad inför ett hinder.

Sen var hon jättestretig och ville inte alls jobba med mig. Kusinen red henne också lite, men stretade lite mycket då. Sen red jag hem i mörkret, det var stjärnklart och helt magiskt. Red genom skogen hem och där finns det inga lampor, men såg jättebra för månen lös upp - en helt magisk ritt hem!

När vi kom hem var hon dock lika stissig som när vi red därifrån och höll på att gnägga efter de andra hästarna vilket hon aldrig gör annars. Så har bestämt att hon inte ska få lika mycket kraft så länge hon inte rids lika mycket nu under vintern. Hoppas det hjälper!

Så här vill jag att hon ska gå! Målet för säsongen!


Kommentarer
Anonym säger:

Tack :)



Jag har tre egna företag. De du kan se själv är www.emelieraey.se och stayupsocks.se



Sen är jag uppfinnare men de proukterna säljs av andra återförsäljare :)



Gillar du klänningen i mitt senaste imlägg?

2012-02-06 | 09:44:06
Bloggadress: http://emeliechristinarengart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback