Lördag.. eller vart det måndag?

Idag är jag verkligen snurrig och det känns inte alls som lördag eftersom jag var ledig både torsdag och fredag och jobbade idag så blev det helt fel med dagarna :)

Igår så åkte jag till Alvesta... och tog emot en katt! Denna söta katt skulle skjutas om inte jag tod hand om den så jag tänkte "finns det hjärterum så finns det stjärterum" - eller hur?
Det knepiga är bara att vår hund gärna äter katter så den får tillfälligt bo inne på toaletten, men där kan den ju inte tillbringa sitt liv. Så mitt misson är att hitta ett hem till denna sötnos! Vet du ett hem eller har t o m du lite hjärterum själv?






Mammas kollega hade P R E C I S hämtat en katt samma dag så typiskt! Får hålla tummarna för mammas andra kollega :) Den är så kelen och mysig och förtjänar verkligen ett gott hem.


Jag kände att det här var min chans att hjälpa ett litet djur. Jag vill gärna jobba med gatuhundar utomlands och detta är ju inte samma sak, men det kändes så rätt att ta hand om katten trots svårigheterna. Hon är allt som en liten panter !

Annars så kom jag hem ganska sent och Wille och jag åt lite tacos och kollade på New Years Eve, den var bra. Själv älskar jag nyårsafton så det var en film i min smak :)

Nu ska här städas (verkar som det är det enda jag gör haha).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback