Markarbete

Jag var i ridhuset ca 11.30 och red ungefär en timme (fast tiden går ju alltid så fort). Körde lite markarbete då jag kände mig lite sådär, hade tänkt hoppa egentligen. Sen är det jobbigt att hoppa när man är själv och man måste hoppa av och höja osv.

Men vi behövde öva på detta så det var kul så det gjorde inget :)

Då jag inte är den bästa på att sätta upp hinder så satte jag dem för nära väggen så jag kunde mest bara köra i vänster varv tyvärr. Får ta höger en annan gång (fast jag galopperade och arbetade i höger också så klart, men inte så många hinder).

Jag körde uppvärmning med att se till att hon lyssnade på hjälperna och att hon fick komma upp i tempo lite. Sen började jag jobba lite på volterna och arbeta med henne lite mer.
Sen tog jag bommarna på marken i skritt, trav o galopp. Sen började jag ta de upphöjda bommarna i trav, landade i galopp och sen saktade ner till trav igen. Fortsatte trava till nästa hinder men redan då blev hon för het och de sista stegen mot hindret blev i galopp, så jag bytte taktik och lät henne ta två galoppsprång efter hindret, sen trava och sen skritt. Sen börja trava igen och ta nästa hinder. Ibland la jag en volt innan så hon skulle lyssna. Det gick riktigt bra och jag är mycket nöjd :)

Ett problem jag har är att jag är suger på att rida med spöt i handen. Har den i vänster hand oftast då det är dit hon smiter om hon försöker, men min vänster hand blir så stum för det. Är kanske en vanesak.

Nu har jag inte henne förrän på måndag, lite tråkigt, men ändå skönt.


Så här såg det ut idag, ungefär :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback