Privatlektion 23 jan



Idag drog jag till stallet vid 10 fär att rida till Theleborg och ha privatlektion för Jessica. Blev lite stressad då jag hade för mig att det tog ca 45 min att skritta "vanligt" till Theleborg och tänkte att jag skulle ha en timme på mig nu när det var så halt ute.
Broddade på och kom iväg tio över elva, ville komma iväg vid elva då lektionen började vid tolv. Skrittade en bra bit, fick stanna och kratsa hovarna på henne då hon inte har några snösulor på sig. Kunde faktiskt trava lite och det var hur mysigt som helst i vinterlandet (ja på hästryggen tycker jag faktiskt om snön).

Kommer fram tio i tolv! Perfekt ju, var grymt nöjd :)
Vi övade på övergångar precis som Jesica visat mig sist och jag fick jättefina lovord att jag gjort ett riktigt bra jobb med henne. Hon lyssnade mycket, mycket bättre denna gången. Sist var jag tvungen att ha spö, behövdes inte idag! Så det var riktigt kul!
Så denna gången koncentrerade vi mer på mig och min sits. Fick rida utanstigbyglar i övergångar så hästen ocskså fick arbeta så klart. Det gick super, t o m när jag skulle trava. Brukar sitta som en vante och åka hit o dit nämligen :) Sen körde vi galopp - skritt - galopp och mina fattningar var super, däremot var det svårt att hålla sig kvar i sitsen haha. Hon t o m brallade lite och kickade så hon tyckte nog det var kul också... eller jobbigt :)
Nästa gång blir det hoppning, längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback