Torsdagen den 4 april i bilder

 
Hästgården har två stora paddockar, en för hoppning och en för dresyr. Sen finns det tre mindre som man kan koppla samman om man vill eller vara i en liten för att longera tex. Det finns skittmaskin, fyra ganska stora gräshagar och tre olika sorters stall. Det finns plats för sammanlagt 40 st hästar på gården, men det finns en del platser lediga.

 
 
 
 Åkte till San Juan Capitano som ligger ca 45 min bort där det var tävling. Det var flera hundratals hästar som stod uppstallade där och tävlingen pågick i hela tre veckor (!!). På söndag är det Grand Prix som Hanna förmodligen kommer ställa upp i, ska bli spännande att se.

 
 
 
Hästarna blir tvättade efter en dag på banan. Helt sjukt vad fina och groomade de ska vara, vi rakar t o m bort skägget runt munnen på den, har aldrig varit med om det innan.
Det är typ bara mexikanare som har hand om hästarna här, det är jätteovanligt med tjejer som groomar. Men de mexikanare jag sätt har haft väldigt bra hand med hästarna då de är lugna även om hästarna busar.
 
Denna pållen påminnde mig så mycket om Akira, å vad jag saknar henne! Han hade samma goda hjärta och temperamet, jättesöt! Han ska säljas och det ska Hanna göra åt ägaren då så pållen, Sunny, ska förmodligen följa med hem och då kanske jag kan få rida honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback