I'm back

Nästan två år har passerat sen jag uppdaterade denna bloggen senast. Då var jag i Kalifornien och jobbade, nu är jag på väg till Nya Zeeland för att praktisera!
 
Mycket har hänt under dessa två år, både roliga och sorgliga saker. För att börja med the good news så har jag flyttat till Helsingborg och börjat studera! Utbildningen heter Eventkoordinator, det är en YH-utbildning och ligger i Landskrona. Jag trivs som fisken i vattnet, kunde inte vara gladare över mitt beslut att börja där :)
Det sorgliga som hänt är att min kära mamma har gått bort. För snart ett år sedan somnade hon in hemma efter att tappert fightats mot cancer, en fight hon tyvärr förlorade. Hennes bortgång har gjort otroligt ont och jag bearbetar den fortfarande, men den fick mig även att inse att livet faktiskt är kort. Därför försöker jag leva i stunden och njuta av den mer än någonsin tidigare.
 
Det är väl även därför jag är påväg till Nya Zeeland just idag. Jag har länge velat åka dit och nu tar jag chansen när jag får den. Det är en läskig känsla att åka iväg till ett främmande land själv, men ju oftar man kan ta sig ur sin komfortzon desto mer växer man som människa - och jag hoppas att jag har modet nog att göra det. Men det var ett av orden som klassen beskrev mig med: MODIG. Tack Kan de se det i mig så kan jag det med! ❤️
 
 
 

Kommentarer
Lina säger:

Va kul danni att du ska ut på nya äventyr! Vad ska du göra denna gång och hur länge blir du borta?
Saknar våra skoj tider i cali :)

2015-02-07 | 23:46:12
Marie svensson säger:

Tråkigt med din mor :(. Min mor gick bort för 3 år sen och 9 månader sen... Men vem räknar.....?
Vad gör en eventkoordinator? Vad skall du göra i nya zeeland? Fortf ihop med Ville (han heter så va? :p ) och hur är det med akira? :)
Med vänlig hälsning, marie

2015-02-08 | 10:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback