Vecka 1 på New Zeeland

Det var ju inte riktigt meningen att det skulle bli ett veckas uppehåll här, men jag hade ingen möjlighet att uppdatera där jag befann mig innan, men nu har jag internet dygnet runt - yaaay!
 
Som ni kanske förstått så har jag flyttat på mig, jag har avslutat min praktik på Pakiri Beach Horse Rides. Varför? Jag fick helt enkelt inte göra det jag blev lovad att jag skulle få göra där och då kände jag att jag inte fick något ut av det. Men jag hade en trevlig vecka där, jag gillar ju att vara på landet och att få jobba med hästar är bland det bästa jag vet!
Företaget är väldigt oorgansierat (gissa om det kliade i mina fingrar med att styra upp det hela bättre med endast små förändrigar) och det kändes som att ägaren en gång i tiden brunnit för det hon gjorde, men att det nu förfallit en del. Sen är NZ standard mycket lägre än svenska - men det hade kunnat bli mycket snyggare och skötas bättre egentligen!
Själva ridturerna var helt underbara och vyerna vid havet var oslagbara så trots varierad service och värdskap på guiderna så skulle jag rekommendera att ta en ridtur där om ni åker till NZ.
 
Lite bilder från veckan från gården:
 
 
Varje dag flyttades den stora flocken på ca 70 hästar genom att öppna grindarna och låta dem gå vägen till dit de skulle, lite häftigt att se!

Från en guidad ridtur vid havet
 
 
Fick rida en Kaimanawaponny (till vänster) som är en hästras som lever vilt på NZ!

En ridtur barbacka med alla guider!
 
 
Vi red och badade i havet - Check on bucketlist! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback