Auckland - 28 februari '15

Lördagen började med efterlängtad shopping! Vi fick låna en bil av Millas kompisar så vi åkte ut till ett outlet-mall, men jag är verkligen världens sämsta tjej på att shoppa - men fick ändå med mig några godbitar hem :)
Efter shoppingen drog vi runt i stan och gjorde lite ärenden - riktigt härligt att få låna bilen och åka cruiza runt med bästis!
 
På kvällen gick vi ner till hamnen och tittade in Volvo Ocean Race som hade ett stopp i Auckland den helgen, lite ballt att få uppleva det efter att ha pratat om det i skolan.
Annars bara myste vi runt och åt alldeles för mycket glass - precis som man ska göra en underbar sommarkväll!
 
När hälften av glassen var uppäten och resten fick slängas så gick vi hem och gjorde oss iordning för natten. Vi
drog till parken där det kinesiska nyåret firades för det var en stor foodmarket där så det blev lite av varje till middag. Vi provade nypressad bambujuice (tror det var bambu) och det var sjukt gott!
 
Sen var det dags för överraskning... Visste att vi skulle möta upp ett par andra tjejer på stället, men inte mer än det. Kommer fram och blir välkomnad av en kille som står i ingången.
Eftersom jag inte har någon aning vad det är jag ska på så frågar jag och han svarar att det är dags för lite Burlesque - wooop tänkte jag. Fågar om han inte borde gå in då för showen ska börja snart varpå han säger att det bara är tjejer där inne och då blir jag lite besviken haha.
Kommer in och ja, hela lokalen är fullt av tjejer - killarna skulle upp på scen ändå! Borde ju kunnat lista ut detta i o m att det var en överraskning från Milla :)
 
Efter showen gick vi ut och dansade hela natten lång, det var en riktigt grym och oförglömlig natt i Auckland med bästa Milla!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback