Los Angeles - 27 - 28 april

Nu är det egentligen den 30 april, men ska försöka skriva ihop lite vad vi gjort de senaste dagarna.

I fredags skulle vi försöka hitta till Beverly Center för att shoppa lite, men det var värdelöst att ens försöka utan GPS så vi tog stranden istället. Vi gick lite på Santa Monica-piren och sen la jag mig på stranden medan Wille sprang en runda. När jag låg där och kollade ut över havet och in mot bergen som gav en underbar vy fick jag ett sådant lyckorus! :)) Jag är i Los Angeles!! :)

Sen åkte vi och åt lunch och sedan hem. Vi duschade och tänkte vila lite innan vi skulle ner på baren här på hotellet - men vi somnade ganska hårt. Fortfarande jetlaggade!

---

I lördags var vårt misson att hitta en GPS och tillsist hittade vi Staples tack och lov :) En GPS i Los Angeles är ETT MÅSTE. Det hade varit smidigt att hyra en av biluthyraren, men det kostar så vi kände att vi ville hellre köpa en för att sälja sen igen.
Nu när vi hade GPS så hittade vi till Beverly Center :) Det var ett stort ställe med FINA affärer, men vi hittade en riktigt bra löparskor affär där personalen var riktigt härliga :) Så där köpte vi oss löparpjux. Sen hittade jag såklart till Victoria Secret !! Vilken affär, underbar. Jag trodde priset skulle vara högt, men det var helt ok - speciellt eftersom dollarn är så låg :) Så det blev en bikini och en BH, vill nog ha mer därifrån sen också.

Sen åkte vi hem och vilade igen - blev att vi somnade och missade ännu en kväll med barhäng. Men likabra i och med att vi var så trötta.

Får bli fortsättning följer - puss på er!

Bildbomb - Los Angeles 26 - 28 april

första flygresan köpenhamn - toronto. Wille får ett mess att hans HTC ONE ligger i Moheda precis när vi ska lyfta - shysst! Han hade tjatat i nästan en månad på att han ville ha den INNAN han skulle åka  - kul! :P

Toronto - Los Angeles

Wille glad för vår bil - fick en Nissan Altima 2011 som är jätteshysst och inte alls liten! :))

Santa Monica!

Los Angeles

God Morning Los Angeles

Nu är kl 07.00 här medan ni har eftermiddag hemma. Vi är lite osynk fortfarande med tiden, annars hade vi inte varit uppe så här tidigt ;)

Sista flygresan hit gick fint, men var också seg. Vi hämtade bagaget och sen väntade vi på shuttlen till hotellet där det var världes kö till incheckning. Eftersom vi kom så sent trodde jag att vi var de sista gästerna att anlända, men icke. Inte riktigt samma tryck hemma som här kan jag ju säga :)

Kom upp till rummet som var ok, hela hotellet är jättefint men trodde rummet skulle vara lite finare. Men det gör inget :)
Vi kände oss så otroligt äckliga efter resan att vi tog en dusch och sen blev det läggdags, vid kl 01.30 lokaltid, egentligen hade vi varit uppe i ca 25 tim - lång dag!

-----

Igår hämtade vi vår hybil. Förväntade oss en liten nissan i princip, men fick en riktigt nice bil :)) WOHO!

Sen skulle vi hitta i LA.. det var inte det lättaste! Vi lärde oss i slutet av dagen hur man ska köra på motorvägen, men att förstå sig på hur man kör runt i övrigt var det svåraste någonsin! Så idag ska vi köpa GPS :)

Vi åkte till ett Outlet-center igår som var mysigt. Det låg i nedre delarna av LA så det kryllade av spanjorer. Det bor 4 miljoner i LA och det är riktigt många som är spanjorer så det står på spanska överallt och det finns spanska radiokanaler. När vi körde vilse så körde vi genom ett område där allt hette Lorena :))

Idag ska vi hitta till Beverly Center, jag kanske ska fixa håret och sen blir det nog strandhäng. Ska bli fint idag, 25 + - me like!

Har inte laddat upp några bilder än på datorn så blir bildlöst inlägg. Hoppas allt är toppen med er <3

Äntligen på resande fot

Nu är det kanske dags att dra igång bloggen igen i och med att det var just för denna resan jag gjorde den! Typ i alla fall. Nu lägger jag visserligen upp bilder på fejjan och instagram ska vi försöka vara flitiga med, men för de som inte har dessa moderna sociala medier (mamma) så kanske det är bra att lägga upp här med :)

Nu har vi varit på resande fot i ca 19 tim och har en 5 tim flygresa kvar, sen är vi framme i LA !! Gaah förstår inte att vi faktiskt är iväg på resan. Jag som har längtar så (sen jag typ var 14?!) och eftersom vi bokade i jan så är det den här resan man bara kunnat tänka på. Vart tog hela första kvartalet av 2012 vägen btw? Läskigt.

I vilket fall, tåg från Alvesta - Kastrup gick som smort. Var där tre tim innan som rekommenderat och allt gick jättesmidigt och fort.. så fick typ vänta i 2,5 timme. KUL.. not :) Men men, bättre för tidig än för sen, dock är detta inget varken jag eller Wille lever efter, men på resande fot kan det vara bra.
Den 8 tim flygresan gick fint, men långtråkig. Dock oerhört trevlig personal som bjöd på got mat. Flygstolarna var utrustade med en tvskärm med bra film, dock fungerade inte min så klart - den enda på planet förmodligen. Men hade ju datorn med mig.
När vi gick på planet gick vi förbi första klass - jäklar vilka stolar och vilken lyx! Kanske nästa gång :)
Känns konstigt att åka tillbaka i tiden - här är klocken halv sju på kvällen medan hon är halv ett hos er i Sverige :)

Ska boarda om ca en timme, får hoppas denna flygresan går snabbt. Vi hörs imorgon!