8 maj - Yosemite National Park

Nu är vi i den björn-täta nationalparken vid namn Yosemite :) Det är underbart fint här, 28 grader på dagen och sen kryper det ner till 10 grader på natten. Vackert landskap och häftiga, mäktiga berg. Ni ska få bilder senare.

I söndags blev det mat på Harley Davidsons, inte så supergott direkt, men häftigt då inredningen bestod av en av USAs tyngsta flaggor (gjord av kedjor) och motorcyklar som åkte på band över huvudet på en :)
Sen drog vi ut på Stripen och såg bl a vattenshowen utanför Bellagios! Den var lika häftig som jag trodde.
Sen drog vi vidare och såg häftigt hotell efter häftigt hotell, inredningarna är helt galna i Las Vegas!
Vi blev rekommenderade att gå till Wyns då det skulle vara bra uteställe där. Det var det! Fast dyyyyrt! Det var en känd dj som spelade, fast han var inte särskilt bra. Men det var en upplevelse att vara där, stället var nog som 10 grace med pool i mitten - asgrymt!

Dagen efter drog vi till Yosemite. Jag mådde INTE bra!! Herregud... usch ja, lämnar det vid det. Wille var duktig som körde hela långa vägen dit, det tog ca 9 tim då vi körde fel några gånger och fick stanna lite.
Tillsist kom vi fram och då det är högsäsong här så var det mycket upptaget här, men vi fick plats tack och lov och vi fick ett.... tält! Fast det var inget litet tält, det var ett som var uppsatt med trästolpar. Det var riktigt mysigt så vi ska faktiskt bo så de kommande två nätterna också.
MEN det första man får veta är att det är björnar i området och man måste slänga sina sopar, får inte ha mat eller vatten eller något som luktar gott i varken bil eller tält utan det måsta man lägga in i björn-säkra skåp... Läskigt :) Fast de har folk som patrullerar runt i området i alla fall.

Idag åt vi pizza till lunch/frukost och pizza till kvällsmat haha. Dåliga tider med mat här, men vi ska pricka dem bättre imorgon. För att kompensera med maten idag drog vi neråt i nationalparken och kollade in världens största träd och sprang i skogen, 8 km gick/sprang vi. Härligt att få röra på sig igen :) Träden var ascoola btw ;) Bilder kommer!

Nu är det en vecka kvar sen sitter vi på planet hem. Jag har haft två mardrömmar på resan att jag var hemma och tyckte inte alls om det :P Det ska bli kul att komma hem och hälsa på er och min häst, men saknar inte att börja jobba igen haha :)
Jag tycker att fam Svensson kan planera in en resa hit till Yosemite, mamma du kommer att älska det! Man kan både cykla och vandra många fina leder här! Något att tänka på :)

Nu ska vi snart gå och lägga oss så vi kommer upp i tid till frukostbuffén :) Puss på er!

Las Vegas - 6 maj

Ligger efter med händelserna här på bloggen, men vi har haft taskigt med internet nu på ett tag, men förhoppningsvis kan jag lägga upp lite bilder imorgon innan vi åker vidare.
Kom till Las Vegas i torsdags kväll och vilket fint hotell! Trivs bra här :) I fredags åkte vi till Grand Canyon och såg solnedgången, underbart! Sen drog vi till stan igen och gick ut och hade riktigt kul!
Igår gick jag upp och solade vid den underbara terass-poolen som finns på hotellet, vilken lyx! För första gången på resan hörde jag även ett par svenskar prata, det är inte som på Gran Canaria direkt. Vilket är skönt :)
Sen åkte vi till Supercrossen. Det var sjukt varmt igår så det var äckligt, men när solen gick ner blev det behagligt. Det var riktigt roligt att se proffsen köra, de körde så jävla fort! DOck var det många som var skadade av de coolaste så det var inte lika roligt som de kunnat va, men det var häftigt ändå.
Sen tänkte vi dra ut, men vi somnade istället. Tänkte kanske bara ta en power-nap, men vaknade vid 5.30...
Idag gick jag upp och solade igen, så grymt SKÖNT att få SOLA <3<3 Sen kom Wille och gav sin svenne-banan kropp lite sol också, men den klarade inte så länge så vi gick till hotellet och bytte om och drog och shoppade ! Fast jag kom bara hem med två plagg från Forever 21. Vet inte vad det är med mig och mitt shoppingmode, men det är inte på topp. Söker bara efter exklusiva saker och då är det inte så bara att gå in på stora kedjor. Men vi har en helg kvar i LA sen så då ska jag shoppa :))

Nu ska vi ut och äta och sen gå ut ! Hälsa alla fina och ta hand om er <3

American hospitality - 2 maj

Idag skulle egentligen Wille akt cross, men det blev missforstand mellan han och Dave som han ska kora med sa han ska kora imorgon torsdag istallet.
Men daremot fick Wille kolla pa lite crossklader istallet! Det var inte fy skams heller ;) Akte och motte upp Dave och vi akte till Oneil dar Dave far en fin rabatt och Wille fick valja ut klader och sen var det nagra som passade upp pa oss och gick och hamtade direkt fran lagret om det var nagot vi ville prova. Sa skulle jag vilja ha det ... fast i kladbutik sa klart! Och japp jag tittade ocksa faktiskt, men det blev inget... for mig. Wille shoppade ;)

Sen hakade vi pa Dave hem och gick ut och at med han och hans fru. De ar runt 50, men riktigt shyssta ;) Sa shyssta att vi far sova har faktiskt ! :)

Nu blir de lite Tv-hang innan det blir somn, wille och Dave lastar crossarna sa imorgon blir det heldag pa crossbanan. Eftersom det gick sa bra att kora sist for mig sa kanske jag blir sugen pa att prova, men jag lovar att jag ska halla mig ifran det ;)

Efter det blir det Las Vegas!!! Ska bli sa coolt! :) Ska till Grand Canyon ocksa :)

Puss pa er, saknar er massor!

Crossdags! - 2 maj

Det blir annu ett bildlost inlagg och aven utan prickar och ringar over bokstaverna for jag lanar dator nu. Men jag ska forsoka fa upp nagra bilder nagon dag snart! :)

Igar gick vi pa San Diego Zoo Safari och det var haftigt, men eftersom vi gick pa det vanliga zoot dagen innan sa var det inte riktigt sa haftigt som jag tankt. Egentligen skulle man ha tagit en av de dyrare turerna dar man fick komma ut pa savannen och mata djuren, vi tog den turen som ingick och det var en rundtur utanfor savannen, men det var haftigt ocksa.
Sen drog vi till Sea World och vi kom i precis lagom tid till att se spackhuggar-showen! Det var ascoolt och jag ska lagga upp en video pa det sen :)
Sag aven delfinshowen och det haftigaste av allt nastan : Riktiga Antarktis-pingviner! De hade dem nere under jord dar de var morkt precis som antarktis och de var sa stora och tjocka! Ascoola! Sen gick de jatteroligt :)

Efter det akte vi mot crossbanan Wille skulle kora pa dagen efter och tillsist hittar vi en liten idyllisk by vid namn Idyllwild! :) mamma - du skulle varit dar! Det var en liten pittoresk by som lag hogt uppe i bergen sa molnen var pa vagen vilket gav en mystisk kansla.
Vi tog in pa Blue Bird Inn och de gav oss en bra pris pa en stuga med jacuzzi och eldstad sa det tog vi. Det var skont att efter tva dagar av en massa intryck och walking att fa sjunka ner i en varm jacuzzi :) Sen krop vi ner i den OERHORT skona sangen och satte pa en film, men Wille klarade inte riktigt av att halla sig vaken sarskilt lange - som vanligt :P

Jag hade en riktig mardrom den natten - dromde att jag var hemma och var tvungen att borja jobba igen!! det var skont att vakna upp och veta att vi har 2 v kvar i detta underbara land :D

San Diego - 1 maj

Igår åkte vi ner till San Diego och gick på Zoo! Det var superkul, många olika djurarter allt från spideln till björnar :) Kommer många bilder senare. Idag ska vi hinna med både Zoo Safari Park och Sea World :)) Igår var det lite "kallt", skönt med långa träningsbyxor. Håller tummarna för bättre väder idag !