Gå snyggt i höga klackar !

Äntligen börjar snön ge vika och solens strålar värmer genom fönsterrutorna. Själv börjar jag få riktiga vårkänslor och jag kan knappt bärga mig tills man kan gå ut i endast klänning och ett par snygga klackar!
Och visst känner man sig lite extra snygg och sexig när man går i klackar? Men hur gör man egentligen för att gå snyggt i ett par höga klackar á la Sex and the City? Jag har hämtat några tips från JiFashion som jag tror alla kan ha lite nytta av så att vi alla kan känna oss som Carrie !





Här är Din guide - steg för steg.

1. Arbeta med Din kroppshållning!
Hela Din kropp arbetar när Du går i högklackat och då måste Du ha god balans. Var rakryggad, aktivera magmusklerna och se rakt fram.

2. Slappna av i överkroppen!
Många spänner överkroppen när de går. Gör så här i stället:

Öppna bröstkorgen. Slappna av i halsen och i nacken och låt axlar och armar följa kroppens rörelsemönster.

3. Gå med stadiga fötter!
Många gör misstaget att de vinklar fötterna inåt eller utåt.
Fötterna ska ha en rak linje framåt.

4. Följ alltid den Gyllene regeln:
Klacken sätts alltid ned först i marken. DET är den gyllene regeln!

5. När Du kan hela paketet - Du har bra hållning, är avslappnad i överkroppen, har stadiga fötter och alltid sätter klacken först i marken - då kan Du lägga till höfter.




Klackar i olika höjd: Fr.v:

5 cm/8 cm/10 cm/12 cm/15 cm/20 cm





Här kan du kolla in en liten instruktionsvideo:


 

Tipsen har jag hämtat från JiFashion4u som har många sexiga skor för de där lite speciella tillfällena!


Kommentarer
Lollo säger:

haha 29 cm klackar, usch!

2010-03-08 | 10:29:26
Bloggadress: http://lorenasvensson.blogg.se/
xayal säger:

haha vissa borde nöta den där videon alltså :P

2010-04-22 | 10:37:02
Bloggadress: http://xayalala.blogg.se/
xayal säger:

haha vissa borde nöta den där videon alltså :P

2010-04-22 | 10:37:02
Bloggadress: http://xayalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback