Varför ska man oroa sig om håret när bussen går om 10 min?

Sitter på tåget till västerås nu, skulle egentligen suttit på flygbussen, men vi missade den... i vanligt ordning! Typiskt mig.
Vi gick upp i tid och jag duschade för att känns fräsch och käkade frukost och gjorde oss flygredo och går ca 25 min innan flygbussen går - nöjda! Sen låser vi om oss och kastar in nyckeln och börjar gå ut - tror vi. Vilken labyrint det var att bara ta sig ut ur trapphuset - vi irrade runt som tröga höns. Hittade ut och då är det endast 15 min kvar - då får vi lite panik och går så fort vi kan i våra snygga löparskor (som passar såå bra ihop med resten av vår "outfit") och våra resväskor genom Stockholms kullestensgator. Kommer fram till centralen fem min innan bussen går och tänker ändå att det här klarar vi ju - men att hitta i centralen är inte det lättaste ser ni, speciellt inte nu när de bygger om. Tio min tar det för oss att komma till plattformen för flygbussarna eftersom skyltarna visar att vi först ska gå upp en våning, sen en till och sen vänster för att göra en piruett och ta höger.. när vi kunde ha gått upp för en trappa och över gatan. DÅ hade vi hunnit, men smålänningar som vi är känner vi inte till Stockholms central.

Hoppar på tåget till västerås i alla fall och får ta flygtaxi därifrån, blir en 280 ;- extra, MEN vi kommer med flyget i alla fall :)

Som sagt äventyret HAR BÖRJAT!!

Kommentarer
Jeanette säger:

Hej! Sökte lite efter Akira på nätet och hittade din blogg. Jag förstår att du har köpt Akira när jag läser bloggen. Jag ägde Akira innan Stina och det känns bra att Akria verkar må bra... :-) /Mvh Jeanette

2011-05-19 | 21:02:45
Dhanii säger:

@ Jeanette:

Hej! Vad roligt att du hittade mig :) Ja det har jag gjort och det känns helt underbart - hon är en så himla go tös lilla Akira! :) Varma hälsningar

Danni

2011-05-20 | 08:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback