Alltså ... jag finner inga ord?

Jag började läsa bloggar hösten 2009 och då halkade jag in på MOGIs blogg via hennes roliga youtube klipp. Älskade hennes blogg då, hon hade dyr stil men jordnära.

Följde den ett bra tag, men sen började det bara handla om dyra märkeskläder, klanka ner på billigare märken och bloggen kändes inte levande längre. Bara plastig.
Sen blev det bättre igen när hon erkände att hon hade shopping-beroende och skulle ta tag i det, men inget hände. Nu när någon nämner det i en kommentar så säger hon att hon inte menade som det stod?

Hon framstod som en riktigt härlig tjej, jag vann t o m ett halsband av henne som jag gav till mamma i julklapp). I och med det ville jag följa och stötta henne ett bra tag, men bloggen blev bara tråkig och kall så då gav jag upp.
Hon pratar om pengar som om de inte är värda någonting, en kavaj som kostat 6000 kr innan är nu jättebillig när den endast kostar 3000 kr tex. Kläder är billiga när de ligger runt 1000-lappen, även om det är ett linne.

Man får ha olika klädsmak och tyckte om olika kvaliteér, men kände att den bara blev provocerande och kunde inte relatera till hennes blogg längre. Hon var inte längre jordnära så jag slutat läsa den. Någon gång i månaden kan jag gå in en snabbis, men kommer på lika fort varför jag inte tycker om den.

Har börjat läsa Tyra Sjöstedts blogg mer och mer istället just för att den har verkligen blivit jordnära! Jag förstår inte varför man bara skriver om kläder, märken och pengar. Förstår inte heller hur man kan prioritera att shoppa för 60 000 i måndaden. Min åsikt i alla fall :)



Här är mogis "billiga" kavaj. Inte ens snygg enligt mig. Hon skyller på att kamerans inställning var på bronze, därför hon är fläckig i ansiktet, men då borde väl händerna också vara brunare? De är skrämmande vita om man jämnför med anstiktet. Hon har nog liiite för mycket solpuder tror jag :)

Läser ni hennes blogg?

 


Kommentarer
Anonym säger:



Idag bjuder jag mina läsare på 10% rabatt på redroses-klänningen från min webbshop: www.emelieraey.se! :D



Ta dig gärna en titt! Tycker ni jag ska fortsätta med " veckans klänning"?



Ha en grym dag!

2012-01-27 | 03:38:55
Bloggadress: http://emeliechristinarengart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback