Framtidsplaner

Jag stormtrivs på Make Up Store, men däremot känns inte Växjö sådär superlockande längre. Växjö har sina fina och goda sidor, men det känns ändå som att jag kanske redan sett alla.

Så vad ska jag göra för att förändra min situation? Börja plugga? Flytta till annan stad? I så fall fortsätta jobba? Eller flytta utomlands?

Börja plugga skulle jag kunna tänka mig faktiskt, fast i så fall i en stor studentstad INTE här i Växjö så klart. Om jag skulle plugga skulle jag jobba samtidigt så jag skulle slippa ta så mycket lån. Men samtidigt vill jag i så fall fortsätta rida och hästen kostar ju lite grann... Men jag känner i alla fall att jag verkligen vill bli psykolog. Känner att jag verkligen vill hjälpa folk med att bli bättre.

Flytta till annan stad? Studenstad vet jag inte riktigt, men kanske Örebro?! Annars lockar 1. Stockholm 2. någonstans längs Österlen i Skåne 3. Göteborg.
Stockholm är dock ingen bra häststad och det blir nog lätt att man måste vara bäst osv. Så Österlen är nog mysigast, dock finns det ingen stad som lockar riktigt. Göteborg, ja vem vet?

Utomlands, ja det är väl det som känns bäst just nu. Eller det som jag har bäst koll på just nu. Eftersom jag verkligen tycker om Make Up Store och eftersom jag vill fortsätta utvecklas inom det så kan jag ju flytta utomlands till en stad där MUS finns. Ja en stad i Sverige där MUS finns kanske kan locka också när jag tänker efter..
I vilket fall, om det handlar om utomlands så är det 1. Malaga då Spanien lockar som tusan. Värmen, folket, livsstilen... sen vill jag lära mig spanska bättre. 2. London. Staden lockar just som storsstad och jag vill lära mig bättre engelska också.
Har börjat kolla runt med jobb på båda dessa ställen, får se vad man får för svar.

Nehe kanske sova nu? God natt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback