She read my mind

Kolla in när Lasse Arnell fakitskt provar på att rida! Det var en kvinna som utmanade honom att komma till en ridskola och prova på att rida och hoppa för att inse att det inte är det lättaste! Tro det eller ej, men han erkände att han var rädd och han vågade inte "hoppa" högre än 15 cm... i skritt. Så där, han fick äta upp sina elaka ord han skrev om ridsporten här om dagen. One down, some more to go. Bara att sätta igång !

Jag ville faktiskt också utmana honom att rida för att han skulle få prova på och det önskar jag kunde få göra med denna mannen också:




Jag förstår inte varför man måste nedvärdera en sport på detta sättet. Är det för att den utövas av största del av tjejer? Eller är det för att dessa personer är rädda för hästar? Jag tror nog det sistnämnda stämmer, de är för fega för att prova och då är det lättare att nedvärdera sporten istället. Så gör man väl med allt man inte vågar? Ja om man är för feg för att erkänna att man är rädd då vill säga!

Att bemästra ett djur på 600 kg när man själv väger 60 kg tycker jag är en riktig prestation, inte att springa runt och bemästra en boll.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback