Underbara lediga måndag!

Idag har jag haft en riktigt "me-dag". Började med att dra till gymmet, men tydligen hade Växjös alla pensionärer bestämt sig att gå till gymmet denna dag så det blev endast lite rygg o mage och sen tog jag en runda runt sjön. Det gick riktigt bra att springa, Ä L S K A R mina nya träningskläder ! Får visa upp dem sen, har köpt en tröja som andas och en lätt, vindtät jacka och det kändes som att jag inte hade något på mig alls! Härligt!

Sen blev de lunch och Desperate Housewives. Yes äntligen har serien kommit igång igen efter jul-uppehållet. Älskar den serien, så ledsen att det är sista säsongen !

I em så blev det stallet, Annica följde med så red vi lite i ridhuset. Helt underbart att ha tillgång till ridhus, speciellt idag då det började snöa. Vart kom det ifrån egentligen? Var ju en jättefin dag i förmiddags. Det är mysigt med snön, säger inget annat men den kom ju en månad sent...
Tillbaka till ridningen så gick inte Akira helt ok idag, hon ville inte gå i form. Det är verkligen målet denna "terminen" att få henne att gå i form lättare så det inte blir en kamp varje gång. Hon behöver muskla upp ryggen lite så det är inte bara för att "det är fint" när de går men huvudet nere.

Nu ligger jag här med kissan jämte mig. Hon är verkligen världens mysigaste katt och jag hoppas och håller tummarna att någon vill ha henne! Jag älskar att ha henne här, men går ju inte med vår hund. Han börjar fatta att det är något kul på toan så det börjar bli farligt.. Hon är allt som en liten panter och dyker upp från ingenstans :)

Nu blir det vååååfflor :))




Som trots mot den kalla kylan så lägger jag upp en störd sommar bild :)


Kommentarer
ANNE säger:

SV: Men nej, gud vad tråkigt. Hoppas ni hittar ett toppenhem till henne!!



Oj, svår fråga.. Men du, jag ska kolla runt lite med alla jag känner som har häst/stall för jag själv har fan ingen aning! Det beror säkert på hur centralt det är också.. De ställena jag hänger på ligger ju en bit utanför centrala Göteborg, kanske 20 minuter med bil. Hur nära vill du komma liksom?



Jag kan ju kolla runt lite iallafall :)

2012-01-09 | 21:28:08
Bloggadress: http://favs.se/mode
ANNE säger:

SV: Glömde svara på ridskolor.. Den enda jag vet om i centrala Göteborg är GFRK.. Annars finns det ju i Mölndal, Torslanda, Lerum osv, men det är ju som sagt lite utanför :)

2012-01-09 | 21:29:35
Bloggadress: http://favs.se/mode

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback