Gårdagens träning

Igår red jag i paddocken, kusinen var med och filmade lite. Jag håller inte emot något alls i princip eller arbetar henne så ni vet. Det är i princip så här Akira skulle vilja att alla hoppträningar skulle vara :)

Har mailat mycket med hon som jag tränade NHS för och jag är så övertygad att det är rätt ridstil för mig. Har alltid tyckt att det varit så konstigt att ta ett tygeltag utåt för att få en häst att komma mer under sig och för att visa vägen, det har alltid blivit så stumt. Att ta ett diagonalt tygeltag funkar så mycket bättre för både mig och Akira, såå nöjd över att vi tränade för Isabella!
Har fått ett bra tips att ha dubbla tyglar på henne, ett par i bettet och ett par i remontgrimman. Jag rider helst i grimman, men när hon inte lyssnar eller blir för stark vill jag kunna säga till och det vill jag inte göra i nosgrimman utan då är det bättre att ta tag i bettet. Ska prova detta på en gång :)

Här kommer en film från igår. Det här var verkligen bara för skojs skull :) Älskar att jag lärt mig känna henne så bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback