Framme!

Efter en tågresa, två flygningar, buss, tunnelbana och ännu ett tåg så kom jag fram  - äntligen! Vilken underbar känsla det är när man får ta den där efterlängtade duschen efter en sådan resa :)

Flygningarna gick bra, inga problem alls, så skönt ! Ja förutom att jag råkade spilla ut vin över halva mig, sätet OCH gången på det ena flyget då vill säga... en sådan typisk Danni-sak att göra. Men jag är ju van!
När jag väl kommer till LAX så känner jag fkonstigt nog igen mig vilket var skönt. Men sen blev det jobbigt för jag skulle ta ett tåg från LAX till San Diego, bara att tåget gick från Down Town LA. Fick två alternativ: Tunnelbanan eller Shuttle Taxi. I o m att jag hade en tågtid att passa så ville jag ta den som gick snabbast vilket mannen jag frågade trodde skulle vara tunnelbanan.
Så jag tar bussen till tunnelbanestationen.... sen blir det krångligt, MEN tack och lov träffar jag på Jenn som blir min tunnelbaneguide ! Jättetrevlig LA-tjej som jag ev ska träffa igen :) Trots att jag hade Jenn som min guide, vilket gjorde min resa mycket smidigare, så tog tåget väldans mycket längre tid än vad jag hade blivit tillsagd att den skulle ta så missar tåget jag skulle tagit, men det gick ett relativt tätt inpå så det hoppade på.

Messade chefen att jag satt på tåget, men får inget svar på ett tag så ringer henne. Meddelandet hade inte kommit fram så nu blev det lite krångligare vart de skulle hämta mig. Så klart så dör mobben när vi pratar om vart jag ska hoppa av så jag får, tillsist, låna en mob av en snäll man. Så då var det löst, vi bestämmer en station vi skulle mötas på. Kommer fram till den, nio på kvällen, och chefen är inte där och min mob är ju död så kan inte ringa henne! + inget annat folk som man kan fråga om telefon... Panik! Precis när jag håller på att "loose it" i o m att jag bara ville hem till en dusch och en säng så kom hon tack och lov! Lycka!

Så efter en bit mat och sedan en dusch så ligger jag nu i sängen och ska strax sova gott... kommer sova väldigt gott efter denna resa känner jag redan nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback