Live your life the way you imagine it

Jag är väldigt glad att jag åkte iväg på detta äventyr även om jag saknar er allihopa där hemma varje dag. Men jag behövde detta, att komma iväg är något jag velat i flera år just för att få utmanas, utvecklas, prova på nya saker, träffa nya människor och kanske börja se på saker på ett nytt sätt..
 
Här på gården bor det ett par som heter Jenni & Damian. De är hur goa som helst, runt 40-års åldern och toppryttare. Damian har t o m tävlat i OS, ruskigt duktig är han.
Det första jag fick veta om Damian var att han var en irländare och att han skämtade om allt. Oftast brukade Jenni stå bakom och himla med ögonen :)
I måndags fick vi veta att Damian max har ett år kvar att leva då han har cancer. De upptäckte cancern för ca en månad sedan när han trillade av en häst och var tvungen att röntgas, men nu fick de veta att den spridit sig till blodet..

Detta får en verkligen att tänka efter och tänka på alla klyshiga uttryck som Livet går ej i repris och Carpe Diem - men de stämmer ju. Gör vad du vill och gör det nu! Ingen vet hur länge man har kvar på denna jord, tyvärr lever vi inte alla till 90..
Därför är jag jätteglad att jag åkte iväg, vem vet om jag hade fått en sådan här chans igen? Står du inför ett val så ta chansen du också!
 
Jenni har startat en foundraiser till Damian då han inte har någon sjukförsäkring (vilket man måste ha i USA),
http://www.gofundme.com/2nzvfc.


Kommentarer
Anonym säger:

Hej fina Danni:)
Jag tycker du ska tipsa om rawfood till den här mannen. Är han intresserad finns det flera superbra bloggar på engelska han kan ta del av.
Hoppas du har en härlig lördag, jag jobbar lite över idag.
Älskar dig puss o kram mamma

2013-04-27 | 12:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback