Måndagen den 16 April & Tisdagen den 17 April

 
Nu har jag varit dålig på att blogga igen, fy mig ..!

Måndagen och tisdagen var ungefärliga så kan dra dessa i ett inlägg.

När de vanliga sysslorna var klara så skulle Hanna börja rida så hjälpte henne med hästarna i vanlig ordning. Gick jättebra med Häst 1, Häst 2 och Häst 3... men när Häst 4 kommer in i bilden så blir det rörigt för då ska en häst vara klar för ridningen, en går i skritten och ska tas hand om och en ska fixas efter ridning + att hon kommer med en häst som precis ridit klart.. OCH jag hjälpte Lina med Hennesey.. Blev lite rörigt där ett tag, men gick bättre på tisdagen i alla fall.

I går så hjälpte jag Lina som sagt med Hennesey och på eftermiddagen även med stoet, Baroness. De är båda unghästar då som sagt och vi gick ner på banan med Baroness där hon endast varit ett par gånger. Lina red och jag var på marken och hjälpte till med endast ett spö. Det var riktigt jobbigt då jag hela tiden var tvungen att springa efter när hon travade och galopperade... Bra träning i sanden!
Tyvärr slutade ridpasset med att Lina flög av, men hon klarade sig. Det är ju ändå ridsport man håller på med så sådant får man räkna med, men jag hade lite dåligt samvete då det var jag som hade drivit på för mycket.. fast det tyckte inte Lina jag skulle ha så det var ju skönt i alla fall!
 
Lina och Hennesey

Kommentarer
Anonym säger:

instagramma mer också :) tnkt vad mycket du får lära dig, verkar ju gå toppen :) tur att du inte flög av haha;)

2013-04-18 | 11:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback