Fredagen den 3 maj

 
Känns konstigt att skriva "maj", har det redan gått en månad sedan jag åkte? Faktiskt, precis på datumet idag. Det har gått så fort, ska verkligen njuta av denna sista tiden! Men Hanna hintar lite om att jag skulle få komma tillbaka sen om jag vill.. vilket jag kanske vill till hösten :) Jag får se hur det känns när jag kommer hem, men just nu trivs jag riktigt mycket här - även om det är jobbigt att stiga upp på morgonen och mocka (försöker se det som en grym morgonträning) så får man belöning efteråt när man får ta hand om hästarna och även rida! Kan nog utvecklas mycket här om jag stannar... vi får se som sagt!

Idag var det O L I D L I G T varmt! 31 grader ! Jag tyckte det var för varmt i linne redan kl nio på morgonen! Så det tog lite längre tid att mocka idag på morgonen, men eftersom ingen häst skulle ridas så gjorde det ju egentligen inget. I vilket fall så hade jag inte kunnat jobba fortare i den värmen som var idag.. Puuh!

Sen groomade jag ett par pållar och målade innan jag tog lunch. Tog 2 h lunch idag pga hettan så jobbade jag "över" på kvällen istället vilket var sjukt skönt. Groomade på eftermiddagen också - det tar längre tid än man tror, i butiken räknade jag kvartar, här räknar jag halvtimmar och det räcker knappt!

På kvällen satte jag på täckena  vilket endast var tre hästar som behövde så det var skönt! Sen åt jag mysmiddag ute idag då det var ljummet ute - så mysigt! Jag älskar sådant här väder, varmt på dagen och ljummet på kvällen.. som det brukar vara i Spanien. Tror det kan bli kallt att komma tillbaka till svensk sommar sen ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback