Helgen

 
Har inte bloggat på hela helgen, dåligt av mig!
 
I fredags så var det jobb som vanligt och sen fick jag även rida Mercury igen !! :) Vi hade en hopplektion, tja vi hoppade cavaletti så det var inget avancerat på höjden, men fick en klurig bana att hoppa. Det kändes tyvärr inte alls lika bra som de andra gångerna, men ibland är det så. Jag är så besviken på mig själv bara, för ett år sedan när jag hopptränade som mest så hade jag ganska bra koll på mig själv och kunde koncentrera mig på hästen, men det är som bortblåst nu. Blir spännande att komma hem och rida Akira och se om det är någon skillnad i alla fal ! :)
 
Efter jobbet åkte jag och Lina och shoppade, kom hem med några fina saker - får visa upp det senare.
 
I lördags var inte chefen hemma så det var en lugnare dag i o m att inga hästar skulle ridas. Tog en lite längre lunch och solade, jätteskönt! På kvällen åkte vi till en Grillbar tror jag den heter och åt, tog en classic burger m salladsbuffé och ett glas vin + vatten.. summa med dricks: 10 dollar = ca 65 kr. Inte fel!
Efter middagen satte vi oss på baren Players och chattrade hela kvällen. Drinkarna kostar ca 30 kr, skojar inte!, så det blev några styckna.. Mådde sådär dagen efter ;) Träffade i alla fall en dansk som jag försökte prata danska med.. han kände sig nästan förnärmad när jag pratade "danska".. hrm, Linda vår danska är visst inte godkänd...
 
I söndags var jag T R Ö T T så somnade på altanen så skönt så!! Efter det så var vi vrålhungriga och åkte till bufféstället där de kostar 90 kr att äta och dricka hur mycket som helst och det är en riktigt buffé! Finns mat från hela världen, har inte hunnit smaka allt och har varit där två ggr nu..
 
Det är helt underbart att ligga ute och sola på sin lunch! Jag sa högt "kan man ha det bättre än så här?" när jag såg att Lina hämtat en glass. Det kunde man visst tänkte jag och hämtade en glass jag med, sen var jag nöjd!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback