15 februari

Söndagen efter alla hjärtans tillbringade jag och Milla först på Pink Beach som brukar lysa rosa av alla snäckskal som smulats sönder och som nu ligger som sand på stranden - tyvärr var inte sanden så rosa den morgonen vi var där, men fint ändå.
 
Därefter blev det lite strandhäng innan det bar av mot vingårdarna! Åkte först till Brick Bay i Matakana och det var så vackert - ett måste om ni ska dit! Åt riktigt god lunch och drack det godaste glas rosé jag någonsin smakat - svär åt mig själv varje gång jag tänker på det för jag köpte aldrig med någon flaska hem! Hoppas innerligt att det finns att köpa i Auckland när vi ska dit nästa vecka..
 
Åkte vidare till en annan vingård som jag för tillfället inte kommer ihåg namnet på (!!) och där åt vi efterrätt samt hade lite vinprovning. Det var riktigt roligt att få prova lite olika viner och efterrätterna was to die for.. !
Har alltid velat åka på vingårdar (hade ju kunnat tänka mig att utbilda mig till en vinexpert och prova viner dagarna i ända) och att göra det på Nya Zeeland var det inget fel med :)
 
Efter vingårdarna tog Milla med mig till Goat Island, en vacker strand som är väldigt populär att snorkla vid. Detta var något Milla ville göra och jag var tveksam först då jag aldrig provat och jag är rädd för vad som finns på botten (ni får skratta, helt ok). Men efter lite övertygelse och en boogieboard så snorklade vi och det var bland det vackraste jag sett och vilket häftig känsla att vara en av fiskarna.. ja typ, det kändes så. Vi såg tigerfiskar, små svärdfiskar och en rocka - det var lite läskigt! Det var inte sista gången jag snorklade, men jag lär nog behöva ha min boogieboard med mig nästa gång också ;)
 
Vi avslutade dagen med att åka och äta på The Sawmill i Leih för att sedan bege oss hem. Vi var inbjudna på en barbecue på kvällen, men kände att vi inte orkade plus att jag inte visste vart det låg, inte så lätt att gå då ;) Men som alltid så händer det mest random thing - vi är på väg till Pakiri och kör förbi ett hus med massor av bilar utanför och det visar sig att det är där den är! Vi stannar och hänger en timme, kul att uppleva nz- countrystilen på festerna ;)
 
Helgen uppe i Matakana ligger lätt på min topp tre-lista av bästa helger ever, kommer aldrig glömmas - Tack Milla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback