I'm stuck

Önskar jag kunde skriva att jag precis vaknat upp i Auckland (även om det rent tidsmässigt vore omöjligt), men dessvärre har jag inte kommit längre än till London..
 
Flyget från Köpenhamn till London gick fint, dock var det fullbokat och personalen i Köpenhamn kunde inte checka in mig på resterande flights utan jag var tvungen att göra det i London.
Kommer fram till deras desk i London och ska göra det, men då säger de att flyget till Hong Kong är inställt! #!#*#!" 
Vi är ca 12 pers som får vänta ett bra tag, sen får vi följa med till deras servicedesk där vi får gratis hotellnatt och nya flygbiljetter till dagen efter. De hade tänkte sätta mig på ett flyg som skulle gå 18.05 från London, men så länge ville jag verkligen inte vänta. Efter om och men så bokade de om mig så nu får jag istället åka med New Zealand Airlines via Los Angeles vid 15.30.
 
Tack och lov hittar jag mig tre danskar kompisar (Jackie, Maria & Mikkel) som även de skulle med Hong Kong-flyget och det slutar med att vi äter middag tillsammans på hotellet. Satan i gatan vad svårt det var att hänga med när danskarna snackade med varandra, men det gick hyfsat när de tog det lite saktare :)
Efter en lång och jobbig kväll var det skönt att käka gott och ta ett glas vin och hotellsängen var det inget fel på! Åt frukost med dem också, alla sitter i samma kläder som gårdagen och ser lika fräsha ut allihopa - inte direkt att man visar sin finaste sida inför dessa främlingar, men skönt att vara med några i samma sits som en själv :)
 
 
 
De fick flygbiljetter som skulle åka senare på kvällen så de skulle åka in och turista i London nu på dagen, men jag skulle endast hinna med en timmes rundtur så kände att det var ingen idé. Lite tråkigt att vara själv igen, men snart är jag (peppar, peppar & ta i trä) framme på gården i Pakiri!
Danskarna var riktigt sköna att hänga med, vi addade varandra på Facebook och förhoppningsvis ses vi i Köpenhamn igen till hösten :)
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Hej, missade ditt meddelande på messenger. Om du behöver någon hjälp så har jag nummer 0273112122 och vi bor i Browns bay. Jag kommer gärna och rider nån dag på din gård! :-) Välkommen till Auckland när du väl kommer hit.
Kram Anna Julin

2015-02-08 | 22:44:13
Anonym säger:

Hej, missade ditt meddelande på messenger. Om du behöver någon hjälp så har jag nummer 0273112122 och vi bor i Browns bay. Jag kommer gärna och rider nån dag på din gård! :-) Välkommen till Auckland när du väl kommer hit.
Kram Anna Julin

2015-02-08 | 22:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback