Snöö !

Helt galet underbart ! Det började snöa igår morse och fortsatte snöa hela dagen :) Vilken lycka ! Verkar som att den kommer ligga kvar över jul, hoppas hoppas !
Finns nog inte mycket här i världen som kan få vuxna att bete sig som barn igen, men snö är en av de få sakerna. För egentligen är ju vi ju alla bara vuxna barn, behöver bara få det där som får oss att nå vårat inre barn igen. En av dem sakerna för mig är i alla fall snön !

So i like it alot :)

Fast det jag inte tycker om (här ute på landet då) är plogbilen och framför allt saltet ! Då kan man inte slira runt med bilen, vilket är roligt i måttlig mängd, men framför allt kan man inte åka spark med hunden. Hoppas att det blir lika fin tjock is på sjön denna vintern som förra, då blir det att åka där istället :)

Igår var jag hos hästen, men blev ingen ridning då han var blöt från snön. Men imorgon blir de lång tur ut i snön, köpt nya broddar idag också så hästen är körbar :)
Efter stallet åkte jag till simhallen i växjö och fick min julklapp utav dem :) En byggsats till pepparkakshus ! Galet roligt, var längesen.
Sen åkte jag och hämtade Marie i stan som fick skjuts ut till landet. Hennes egna bil var det sommardäck på så kunde inte ta den. Jag är så glad att jag var ute i god tid med vinterdäcken, man vet aldrig när snön kan komma här i Småland :)



Gick sakta i trafiken !



Stallet



Någon som vill ha kissan?



Pepparkakshus !



Gizmo



Provade att åka spark igår. Sjukt kort :)



Pojkvännen busar med vovven



Har jag sagt att det har snöat ?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback