Lediga måndag, sköna måndag

Idag är jag ledig och det är skönt som tusan !
Åkte till stallet i fm och var där i tre timmar och myste, fixade och red. Älskar stallet och min häst! Red i paddocken idag och hade ett dressyrpass, det var längesedan och det behövdes. Det var riktigt roligt, jag har inte ridit henne på ett tag och när jag satt upp så kändes hon jätteliten och jag satt perfekt i sadeln. Kände hur jag sträckte på mig och hur musklerna fick jobba bara av att sitta rätt, underbar känsla! Red mest på volterna, först övergångar mellan skritt - trav, sen trav - galopp och tillsist skritt - galopp. Det sistnämnda gick sådär och det ska vi öva mer på. Är så taggad att utvecklas med min pålla :)
Älskar vädret btw, det är 2 jan och gräsmattorna är alldeles gröna och fåglarna kvittrar, mig gör det inget att det inte är vitt ute - i'm lovin it!

Nu håller jag på att tvätta och i em/kväll ska jag bara städa och städa och städa. Göra upp ett träningschema för både mig o hästen. Sen ska jag även söka på lite info om USA så man kan få inspiration till vad jag och Wille ska göra när vi åker dit.
Hittade biljetter t o r för 3939 :- idag och jag vill BOKA!! Tillsammans med tågbiljetterna blir alltså priset 4400 ca för hela resan dit o hem, galet. Hoppas de finns kvar tills dess att vi kan boka :)





Sommarkort <3 Min pålla är lite mer tillfreds på sommaren, tycker inte om vädret eller de olika rutinerna på hösten/vinten med in- o utsläpp. Längtar tills det blir varmare !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback