Första ridlektionen på Mercury

 
Idag fick jag rida (!!) och ingen mindre än Åsas häst Mercury. Han är 12 tror jag, en gammal galopphäst som nu är omskolad - jättefin pålle! Han råkade ut för en olycka för många år sedan vilket resulterade i att han nu inte har någon manke! Det ser jätteknasigt ut, men Åsa har ju vant sig.. Men han mår så bra så och vilken fin kille att rida!

Det gick över förväntan idag tyckte jag, Mercury är exakt en sådan häst jag tycker om att rida - en känslig en. Eftersom jag är så försiktig så är det lättare med en känslig häst, men jag kommer nog få prova på lite olika sorters hästar här tror jag allt... !

Hanna tyckte det såg bra ut idag, jag blir lite för passiv ibland och det är inte bra vilket jag känner själv. Så jag måste våga ta mer i tygeln och det har ju alltid varit mitt problem, men det ska övas bort nu. Sen sitter jag helt utåtvinklat med mina skänklar, dem måste jag också få rätsida på!

Här kommer bildbomb från dagens ridpass! Enjoy!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Lollo säger:

Ser ju bra ut :) är det hanna på den ena bilden??

Svar: ja det är det! :)
Daniela Svensson Peña

2013-04-22 | 11:09:02
Lollo säger:

Ser ju bra ut :) är det hanna på den ena bilden??

2013-04-22 | 11:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback