Första springrundan blev inte som tänkt..

Idag vaknade jag vid halv fem av mig själv, försökte somna om men det gick inte så tänkte utnyttja tiden till något bra nämligen att springa. Har inte sprungit sen i höstas så tänkte ta en halvtimme i sakta tempo, bra första gång liksom.
Skulle börja jobba vid åtta så stack iväg kvart, tio i sju så jag hade långt med tid på mig. Tänkte duscha och äta mysfrukost innan jobbet så en halvtimme löpning skulle ju passa fint.
 
Jag hade frågat om det fanns någon bra ställe att springa på och det fanns det ju, fast det hittade inte jag. Så jag tänkte att jag springer längs med vägen och sen vänder jag. Efter ett tag tror jag mig veta att den vägen jag är på går runt tillbaka till gården så jag kör på (ingen aning varför jag trodde det?!).
Efter en halvtimme börjar jag bli orolig, känner inte igen mig och det är långt hem om jag skulle vända. Jag får t o m ringa chefen för att se om jag verkligen kunde fortsätta på denna vägen runt, men icke så efter att sprungit/gått i 40 min så var jag nu tvungen att springa hem också! Sammanlagt var jag ute i 1 tim o 20 min, om ni bara visste hur benen värkte då! Kom försent till jobbet också, fan. Men men, bara att köra på. Får se om jag får stå i skamvrån sen eller inte...

Jag lär ha världens träningsvärk den närmaste veckan, jag som tänkte gå sakta fram.. A well..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback