Fredagen den 5 april

Idag blev min första jobbdag på gården... som jag kom försent till som sagt. PINSAMT! A well..

Hanna var iväg och tävlade idag så jag fick hänga med Dan, en äldre man med vitt hår och vitt skägg - han liknar en smal Hogan typ ! :) Jäkligt pratglad och skön kille. Fick även haka på Misa, en mexikanare som har hand om hästarna och stallen. Han är väldigt snäll, men blyg. Han öppnade upp sig dock när han fick reda på att jag pratar spanska så har fått öva den lite idag också :) 
Det var kul att hänga lite här hemma idag utan de svenska tjejerna, det gav mig en chans att "bonda" lite med de andra.
Så idag fick jag ta hand om hästarna; mockade, fixade med vattnet, groomade dem osv. Blev mycket fysiskt - vem fan behöver gymkort liksom? Det var extra jobbigt att mocka då man var tvungen att gå upp för en brant, kort men brant backe för att komma till gödselstacken och efter att ha sprungit på morgonen så tog den där backen emot ganska bra ...
 
Det blev lunch vid ett och då kom solen fram så tog på mig shorts och passade på att sola benen lite, tror jag får passa på att göra så om jag ska få någorlunda jämn bränna..
 
Jag fick sluta vid halv fem idag så det var nice. Just dessa arbetsuppgifter som jag hade idag är simpla och de kan jag, men det är ändå det jag skulle kunna tänka mig hålla på med. Att vara med på tävling är så klart askul, men Lina som är med Hanna nu går upp vid 4.30 och är hemma till 20... inte såå kul. Men det är charmerande med båda.
 
Efter jobbet solande jag lite till, sen var tanken att jag skulle städa.. men fastnade så klart framför datorn och nu, kl åtta på kvällen, är jag redo att somna. Lär nog gå upp runt fem imorgon med gissar jag!

Hoppas allt är toppen hemma <3
 

Kommentarer
Lollo säger:

kul att du uppdaterar här med, ska kika in mer :) OCH typiskt DANNI att komma försent första jobbdagen ;)))))

Svar: Jag vet !! Haha ja gör det försöker vara flitig :)
Daniela Svensson Peña

2013-04-08 | 11:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback