Lördagen den 6 qpril

Igår var en rolig och skön dag! Började med att mocka Hannas hästars boxar, ganska skön start på dagen faktiskt. Känns som att gå till gymmet på morgonen liksom ;)
Sen gjorde jag iordning ett par hästar till Hanna som red. Efter det tog jag hand om utrustningen och fixade lite.
När jag var klar med det fick jag tvätta den nykomna hingsten. Var lite nervös innan, Hannas hingst är ett monster, men denna var den finaste pållen någonsin! Och vilken snygging... !

Sen var det lunch, satt ute i solen i biknini och läste bok, vilken lyx! Lunchen blev 1½ h för han jag hakar på dessa första dagar åkte iväg, men det gjorde inte mig något :)

Efter lunch groomade vi ett par pållar och sen gav vi mat - sen var jag ledig! Så det var en väldigt skön dag med mycket pysslande med hästar, älskar mitt jobb !
 
 
 
Detta är var enda hästtjejs dröm, right? Får betalt att stå och borsta och tvätta hästar dagarna långa?
Jag älskar det i alla fall !
 
 
 
Detta är Baroness, hon ska föl i mitten av juni
och jag håller tummarna att hon får det innan jag åker :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback