Måndagen den 8 april

Idag var det en gråmulen dag, den var ganska ruggig faktiskt. Men så fort solen visade sig lite så blev det genast varmare!

Idag har jag fått göra mycket skoj! Började med att mocka boxar i vanlig ordning (men som sagt jag gillar't eftersom det känns som morgongympass), men efter någon timme så kom Hanna och bad mig göra iordning en häst till henne. Medan hon red den hästen så tog jag ut Sunny och groomade honom sen provgick vi ett varv i skrittmaskinen, no problemas! Efter det så fick jag longera honom som sagt - vilken pärla !

Efter det så satte vi ut ett par hästar i hagen, sen vart det redan lunch. Tyvärr så var vädret så tråkigt som sagt så blev inget solande idag.
 
När lunchen var över så groomade jag Baroness och sedan tog jag hand om min prins, den vita fina hingsten som jag tvättade här om dagen. Han är verkligen en fin hingst och inte alls hingstig!
Groomade honom sen släppte jag lös honom i en av de små paddockarna och så fort jag släppt honom lös så drog han iväg i glädjeskutt! Jättesöt. Meningen var att jag skulle löslongera honom typ, men jag behövde bara titta på för det gjorde han så bra så själv. Jag kunde sitta i ett hörn och smacka lite så började han trava och galoppera, det är verkligen en väluppfostrad hingst !
Sen sköljde jag av honom och groomade lite till, sen satte jag in honom i boxen. Helt plötsligt var klockan fem?! Två och en halvtimme hade gått förbi, bara sådär. Älskar som sagt att få pyssla med pållarna under arbetstid
- love it!
 

Kommentarer
Lollo säger:

ser fint ut med den himlen :) Nu ska jag iväg och jobba !

2013-04-10 | 07:43:19
Anonym säger:

Vad bra du har det härligt och trivs:) HÄr är fortfarande riktigt kallt, isiga vindar.
puss och ta hand om dig/mamma

2013-04-11 | 15:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback