Torsdagen den 11 april

 
Nu har jag varit här i en vecka redan!... bara nio veckor kvar sen är jag hemma igen! Kommer gå jättefort!
 
Idag var en lugnare dag vilket var skönt. Hanna och Lina åkte iväg på tävling så jag tog hand om hästarna här hemma. Jätteroligt att Hanna litar på mig att jag fixar det själv :)

På morgonen var det mockning som gällde, sen longerade jag pojkvännen och han var så duktig så ! Sen fick han massage av maskinen. Efter det tog jag ut hingsten, eller prinsen, och löslongerade honom. Efter det gick vi en runda så han fick beta av det gröna gräset. Det är inte många stall som har grönt gräs, men Hanna kan ha det då hon har egen brunn vilket är toppen!
Idag var en jättefin dag så på lunchen bytte jag om till bikini och sen tog jag en färdig sallad och läste min bok, underbart att få känna solens stråla värma !

Efter lunchen groomade jag alla hästarna och gick även med Hennesy och Baronette på hoppbanan. De är endast 2 resp 3 år gamla och de håller på att ridas in så övade att gå runt hindrena som var på banan.
Idag groomade jag även den hemska 4åriga hingsten. Kunde dock inte göra hela honom då han är knäpp haha. Bad honom flytta sid i sidleds, men han är så envis att han flyttade inte ens sig när jag smällde till honom med spöet så hårt jag kunde... Tycker inte om att använda spö egentligen, men när en häst inte respekterar en så måste man.. och han lyssnar ändå inte. Det är första gången på länge som jag faktiskt är rädd för en häst, han är så oberäknelig! Men jag måste nog lära mig läsa honom...
 
Prinsen påminner mig om Lilla Gubben :)
 
 

Kommentarer
Lollo säger:

åh vad fint det verkar där :)))

2013-04-12 | 09:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback